fbpx
Generic filters
Exact matches only

הסליקה האשראית וסוגיה

מה זו סליקה

כאשר אדם מבצע עסקה בחנות בה הוא נמצא העסקה מועברת דרך מסופון של המחשב אשר מחובר אל מערכת הסליקה של חברות האשראי השונות שאיתן עובד העסק ולאחר שמתקבל אישור לעסקה, יוצא האישור לבית העסק, עליו חותם האדם שרכש את המוצרים לשם אישור העסקה באופן סופי ואז הלקוח מקבל את המוצרים בצירוף החשבונית שיצאה אף היא לאחר אישור העסקה. בימנו כל חברה או בית עסק אשר שואפים להצליח חייבים לספק ללקוחותיהם אפשרות של סליקה באשראי. סליקה זו משמע חיוב כרטיס האשראי של הלקוח על רכישה של שירות או מוצר מהחברה.

מסוף אשראי - איך זה עובד
איך מאושרת עסקת אשראי שמבוצעת במכשיר סליקה

צרכנים מעדיפים לשלם בכרטיס אשראי

הצרכן הממוצע מעדיף לשלם בכרטיסי אשראי וזאת משום שהם יודעים במדויק מתי ואיזה סכום ירד מחשבון העובר ושב שלהם. בנוסף, הוא אינו לוקח סיכון שמא יתגלו מעשי נוכלות של זיוף צ'קים או שמא בעל העסק "יגלגל" את הצ'ק או יפקיד אותו בתאריך אשר אינו מתאים ללקוח. נכון להיום חברות האשראי מנצחות בתחרות "אמצעי התשלום" על ידי סליקת אשראי, שכן הן מציעות מגוון מבצעים, הנחות ונקודות ניצול הניתנות בעבור כל קנייה, דבר אשר נחשב ליעיל ביותר על ידי הלקוחות.

אמצעי תשלום אחרים מהווים בעיה

אחת מהבעיות הגדולות ביותר של אמצעי תשלום היו הצ'קים. כאן, הלקוחות יכלו לספק לבעל העסק צ'ק ולאחר הפקדה הם גילו שהוא ללא כיסוי. אמנם כיום, יש אמצעים לגלות לפני קבלת הצ'ק האם הוא שייך לבעל חשבון מוגבל, אך עדיין יש מקום לטעויות וברוב המקרים בדיקה אורכת זמן רב יותר מאשר אישור סליקת אשראי. אמצעי התשלום השני, המזומן, אמנם אטרקטיבי, אך הבעיה היא שרוב הלקוחות אינם מעוניינים לשלם במזומן עבור אותו מוצר אותו הם רוכשים וזאת משום שדבר זה יכול לגרום להם להיכנס לאוברדרפט בחשבון. דבר זה משאיר את בעלי העסקים עם אפשרות אחת עליה אסור לוותר: תשלום באמצעות סליקת אשראי.

סוגי סליקת אשראי

חיוב במעמד הלקוח:

  • אפליקציה בנייד: הקלדת פרטי האשראי על גבי מסך המכשיר הנייד.
  • שפתיים: רכיב אלקטרוני קטן המתחבר לשקע אוזניה במכשיר הנייד ומאפשר "גיהוץ" כרטיס אשראי.
  • מסוף: במידה ויש במקום מחשב נייח, ניתן להיכנס לאתר ניהול עם משתמש וסיסמה ולהקליד את פרטי האשראי.

גביה שלא במעמד הלקוח:

  • עסקה טלפונית: שיחה טלפונית עם הלקוח בה הוא נותן את פרטי האשראי ובעל העסק מקליד במסוף/ אפליקציה.
  • עסקה אינטרנטית: ניתן להקים דף סליקה אותו נשלח ללקוח והוא יזין את פרטי האשראי שלו באופן עצמאי. את הדף שולחים ללקוח באמצעות SMS דרך אפליקציה, שליחת לינק ישיר, הטמעת הלינק בכפתור תשלום באתר או הפניה מתוך דף נחיתה.
  • הוראת קבע: פרטי האשראי של הלקוח מוזנים במערכת ונשמרים שם בצורה מאובטחת מבלי שניתן לראותם, אך ניתן לחייבו שוב ושוב בהתאם לעסקה.

הסליקה באינטרנט בערוצים נוספים

מערכת סליקה באינטרנט מהווה תשתית טכנולוגית לארגונים גדולים הסולקים כרטיסי אשראי מעמדות רבות ובמגוון ערוצי סליקה (דוגמת קופות, מסופי אשראי, אתרי אינטרנט), לייעל ולהוזיל  את פעולות הסליקה בארגון , תוך מזוג עם מערכות פיננסיות ועוד. מאידך, סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט מהווה פתרון פשוט לבעלי עסקים קטנים המחפשים פתרון נוח לחיוב כרטיסי אשראי בעסק, מבלי להשקיע בתשתיות ובציוד. מערכת סליקה באינטרנט, הופכת כל מחשב נייח או נייד בבית העסק למסוף אשראי וירטואלי.

logos
×